Gamers World

Gaming is our LIFE

Gaming is our LIFE

آموزش افزایش فریم ریت بازی ها

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۷ ب.ظ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در این مقاله قصد داریم چند روش ساده برای افزایش فریم ریت در بازی ها به شما معرفی کنیم. در این مقاله ما سعی می کنیم فریم ریت بازی ها را بالا ببریم بدون این که از کیفیت آن ها کم کنیم.

برای مشاهده کامل این آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید.


1- مطمئن شوید PhysX از کارت گرافیکتان استفاده میکنید.
توجه کنید در صورتی که سی پی یویتان ضعیف تر کارت گرافیکتان است از این روش استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است نه تنها فریم ریت بازی ها بالا نرود، بلکه باعث افت فریم نیز خواهد شد. (این روش تنها در کارت گرافیک های GeForce تست شده است)

در دسکتاپ راست کلیک کنید و NVIDIA Control Panel را انتخاب کنید.


در پنجره ی باز شده،از سمت چپ Set PhysX Configuration را انتخاب کنید.

حالا از سمت راست و قسمت Select a physx processor گذینه دوم را انتخاب کنید.(گذینه دوم معمولا کارت گرافیک است.قبل از انتخاب مطمئن شوید که این گذینه مدل کارت گرافیک شماست.)

و در آخر بر روی Apply کلیک کنید و این پنجره را ببندید.

2- کارت گرافیکتان را OverClock کنید.
اورکلاک برعکس اسم ترسناکش (!) خیلی هم مفید است. اما باید از یک نرم افزار حرفه ای و مطمئن برای این کار استفاده کنید. بهترین نرم افزار به نظر ما نرم افزار MSI AfterBurner محصول شرکت محبوب MSI است.آخرین نسخه این نرم افزار را میتوانید از صفحه زیر دانلود کنید:

بعد از دانلود،آن را نصب و اجرا کنید.(هنگام نصب ارتباط سیستم با اینترنت را قطع کنید)
بعد از اجرا ممکن است با پیغام خطا رو به رو شوید،آن را OK کنید. وارد Start شوید و روی All Programs کلیک کنید. از لیست دنبال MSI Afterburner بگردید و بعد از یافتن روی آن کلیک کنید و در آخر روی MSI Afterburner On-Screen Display Server کلیک کنید تا اجرا شود.

در پنجره بازشده همانند تصویر، Show own statistics را روی On قرار دهید.
و در آخر از بالای صفحه روی  کلیک کنید.
حال یک بازی را اجرا کنید.اگر طبق راهنمای بالا پیش رفته باشید در بالا سمت چپ صفحه یک عدد به رنگ صورتی مشاهده خواهید کرد.این عدد صورتی همان فریم ریت بازی است.آن را به خاطر بسپارید؛سپس کلید  های ALT+TAB را فشار دهید تا به نرم افزار MSI After Burner بازگردید.
در قسمت پایین نرم افزار (همانطور که در تصویر مشخص شده) دو گذینه وجود دارد که برای اورکلاک باید از آن دو استفاده کرد.
نوار لغزنده اول (Core Clock) را گرفته و آن را جلو ببرید تا عدد سمت راست به 750 برسد.میتوانید بجای این کار روی عدد کلیک کرده و مقدار 750 را به آن اضافه کنید و Enter را بزنید.همین کار را با نوار دوم (Memory Clock) نیز انجام دهید. و در آخر روی Apply در پایین صفحه کلیک کنید.
دوباره وارد بازی شوید.حال میبینید که فریم ریت بازی حدود 1 فریم بالاتر رفته است. این کار را چند بار دیگر انجام دهید.(هر بار فقط 50 عدد به Core Clock و Memory Clock اضافه کنید.)
آنقدر این کار را تکرار کنید تا بازی هنگ کند و صفحه دچار اختلال شود.(در صورتی که مشکلی پیش آمد تنها کافیست سیستم را ریست کنید.)
این عدد را به خاطر بسپارید و سپس سیستم را ریست کنید.بعد از بالا آمدن سیستم 50 را از آن عدد کم کنید و وارد برنامه کنید. حال بازی را اجرا کنید.
دوباره به عدد صورتی رنگ توجه کنید. حدود 8-10 فریم به فریم ریت بازی اضافه شده است.
(لطفا اگر زیاد از اورکلاک اطلاعات ندارید از کار کردن با دیگر بخش های این نرم افزار بپرهیزید.نویسنده هیچ مسئولیتی در قبال اتفاقاتی که ممکن است برای سیستم شما بیافتد ندارد.)

امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منابع:

Wikipedia.com
msi.com
GeForce.com

نظرات  (۱)

مال من وقتی اجرا میشه قسمت سمت راستش خالیه.درایور ورژن هم جلوش خالیه.چند بار هم درایور گرافیک روش نصب کردم.گرافیکم هست amd hd 7600 series
پاسخ:
برو تو سایت سازنده ببین گرافیکت پشتیبانی میشه یا نه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی